Tuesday, April 29, 2008

Menerjah potensi insan.

Asalamualaikum wbt.

Syukur yan Allah keranan memeberikan aku masalah........terima kasih Ya Allah kerana memberikan aku masalah..........Alhamdulillah ya Allah kerana mengirimkan aku masalah.......dalam hidup masalah sangat ditakuti oleh ramai orang.....namun tidak ramai yang tahu masalah adalah pemacu kepada kejayaan hidup sesorang. Rasulullah ketika hendak menyebarkan agama Islam...berdepan dengan masalah penerimaan oleh kaumnya sendiri. Generasi ayah dan datuk kita dulu dalam proses menjadikan kita orang yang berjaya berdepan dengan masalah kepayaan untuk menyara bilangan ahli keluarga yang ramai. Mereka hanya berkebun atau mengusahakan kebun untuk menyara anak-anak mereka. hasilnya anak-anak tadi berjaya dan sudahpun menjadi orang yang hebat pada hari ini.

masalah adalah potensi. Bagi orang-orang yang mahu berfikir...masalah adalah pemacu untuk dirinya berjaya. Perhatikan kejayaan orang yang hebat di dunia pada hari ini....masalah menjadikan mereka berjaya dalam perniagaan, mahupun kerjaya mereka sekarang ini. Masalah boleh ditangani jika manusia mempunyai hati yang cekal. masalah boleh menjadi lombong emas jika hati manusia berkembang bersama-sama akal. masalah menjadikan manusia kaya raya sekiranya hati mereka cekal....bertakwa......mengucapkan kesyukuran.

Masalah adalah peluang.
Terokai masalah an da dengan mengikuti preview MyPersonaliti. Kenali masalah dan selesaikan masalah menggunakan kaedah MyPersonaliti. Bangunkan kekayaan diri anda menerusi MyPersonaliti.....InsyaAllah anda pasti dapat menerjah potensi diri anda yang 90 peratus masih terpendam dalam diri anda sendiri.

Ikuti program pembangunan staf kakitangan SMK Teknik Tengku Abdul rahman pada 3 Mei 2008 ini bermula jam 9 pagi hingga 4 petang. Pelbagai petua dan pendekatan digunakan untuk membangunkan 90 peratus potensi manusia untuk mengejar impian bersama dalam satu pasukan.

No comments: